Kundansvarig sökes

Då en av våra medarbetare går på föräldraledighet erbjuder vi ett vikariat som kundansvarig hos oss. I din roll har du fullt ansvar mot våra kunder i deras köp av boende och samtidigt uppstartande av styrelsen och därefter genomföra överlämning av den. Möjlighet till förlängning eller tillsvidaretjänst finns.

Om verksamheten

SHH Bostad utvecklar prisvärda bostäder i Sveriges växande städer med målet att fler ska ha råd att bo bra och leva väl. Verksamheten omfattar hela kedjan från köp av mark för bostadsrätter, hyresrätter och samhällsfastigheter till försäljning av bostadsrätter samt långsiktig förvaltning av hyresrätter och samhällsfastigheter. Sedan SHH grundades 2010 har cirka 1 350 prisvärda bostäder färdigställts över hela Sverige. Den totala projektportföljen uppgick per den 30 september 2019 till 3 292 bostäder varav 593 under produktion och ca 2 700 bedömda byggrätter.

Under 2019 bildades SHH Samhällsfastigheter som erbjuder välutvecklade äldreboenden och skolor till kommuner och privata aktörer i hela Sverige. SHH Samhällsfastigheter ägs av SHH Bostad och FA Partners.

 

Mer om tjänsten

I din roll som kundansvarig hos oss har du en central roll som företagets kontaktperson mot våra bostadsköpare från säljstart till bostadsrättens överlämnande till medlemmarna. Du är ansvarig för all administration genom hela processen mot våra kunder och även ansvarig för all bostadsrättsadministration såsom ändringar hos Bolagsverket, stadgar, styrelsearbete tillsammans med övriga styrelsemedlemmar, avtal, dokumentation och arkivering.

Goda kunskaper inom juridiken är meriterande då du i din roll har löpande kontakt med såväl bostadsrättsköpare, mäklare och förvaltare inför säljstart, inflyttning och överlämning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kontraktskrivandet, upprättande av avtal och erfarenhet från processens alla steg.

Eftersom vi skapar boende utanför Stockholmsregionen så innebär det drygt 10 resor med övernattning per år, samt även förekommande arbete på kvällar och helger. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm. Vi ser att du börjar tjänsten hos oss i slutet av februari så att vi får minst 4 veckor till onboarding. SHH Bostad erbjuder fast månadslön samt möjlighet till bonus. Tillgång till bil-pool och företags-cykel för resor i tjänsten. På SHH Bostad arbetar vi alla för en trevlig och inspirerande arbetsmiljö.

 

Din profil

Som person är du en tydlig teamplayer med hög ambitionsnivå. Vi ser gärna att du har en entreprenörs-ådra och 4-5 års erfarenhet från bostadsindustrin, gärna som mäklare. Du har inga problem med att arbeta självständigt när det krävs. Du tar egna initiativ och är kreativ vid utmaningar och har alltid fokus på kundens bästa. Du är prestigelös och ödmjuk.

 

Ansökan

Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande. I den här processen samarbetar vi med Dreamwork, ansvarig rekryterare är Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se, kontakta gärna Bengt om du har några frågor om tjänsten.

 

Om Dreamwork

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.