Möt Anna-Karin - kundansvarig på SHH

Anna-Karin arbetar som kundansvarig på SHH Bostad och har arbetat 11 år inom fastighetsbranschen varav 8 av dem som fastighetsmäklare. I rollen som kundansvarig har Anna-Karin en central roll som företagets kontaktperson mot bostadsköpare från säljstart tills dess att bostaden står klar för överlämning. Nedan kan du ta del av en kortare intervju där Anna-Karin berättar om hur det är att arbeta på SHH Bostad.

Hur ser en vanlig arbetsdag ut för dig? 

- Mina dagar börjar oftast med att svara på alla inkomna mail. Sen skiljer sig mina arbetsdagar väldigt mycket åt, ingen arbetsdag är den andra lik. Det kan vara allt från informationsträffar och besiktningar till att vara med på styrelsemöten. Eftersom vi skapar boenden över hela Sverige så innebär det även en del resor för mig.

Vad är det bästa med att jobba på SHH Bostad? 

- Det bästa är att vi har en härlig och familjär stämning på kontoret. Vi arbetar i öppna kontorslandskap vilket bidrar till bra sammanhållning. Vi är även duktiga på att hjälpas åt med utmanande uppgifter och ser till att lösa dessa ihop som ett team. Företagskulturen är god och det genomsyrar hela organisationen. Fokus har alltid legat på att alla ska må bra och trivas på jobbet. 

Vad är viktigast för att du ska trivas på jobbet? 

- Att jag har intressanta, utmanande och varierande arbetsuppgifter. Samt att det är en härlig och god stämning på kontoret. 

Vad är det roligaste med ditt jobb? 

- Kundkontakten är det roligaste med mitt jobb. Jag har alltid gillat att träffa människor och det får jag göra dagligen i min roll som kundansvarig. Jag är med kunderna från första kundträffen och informerar kunderna under hela processen fram till inflytt och även en tid efter inflytt. Att få hjälpa kunderna under hela processen samt se till att de blir nöjda med sitt bostadsköp är något jag brinner för och älskar med mitt jobb. 

Vad är den största utmaningarna med ditt jobb?  

- Den största utmaningen är missnöjda kunder. Jag har ansvaret för att kunden ska vara nöjd genom hela händelseförloppet av ett bostadsköp hos oss. Även om kunden är missnöjd med mäklaren, entreprenören eller besiktningsmän så ligger ansvaret på mig att få kunden att bli nöjd igen. Genom att ha en bra kontakt med alla parter genom processen så minimerar man risken att kunden ska bli missnöjd.

Varför skulle du rekommendera SHH Bostad som arbetsplats? 

- Du får vara en del av ett härligt team med bra sammanhållning. SHH bostad är ett företag där det finns alla möjligheter att utvecklas om du själv vill.

 

Träffa fler av våra medarbetare; 

Mirja - Arkitekt
Timar - Receptionist
Sofia - Projektutvecklare