Pressmeddelande 21.05.20

SHH byggstartar 53 bostadsrättsradhus i Norra Borstahusen, Landskrona

Efter en mycket framgångsrik försäljning byggstartas Brf Vårbruket och Brf Höstbruket i Borstahusen, Landskrona.

Intresset för bostäderna har varit mycket stort och den första etappen, Brf Vårbruket, säljstartades den 9 mars och sålde slut inom tre dagar. Den snabba försäljningen fortsatte sedan med intilliggande Brf Höstbruket, vilken säljstartades den 6 april och såldes slut inom en vecka.

SHH har nu avropat entreprenaden med NCC som totalentreprenör för båda projekten.

- Vårt koncept med välplanerade bostadsrätter med god standard, fin arkitektur och rimliga priser har återigen mottagits väl av våra kunder och marknaden.  Det är glädjande att samtliga 53 bostadsrätter såldes inom tio dagar. Nu byggstartar vi båda projekten och planerar för inflyttning från sommaren 2022, säger Karin Månsson, affärsutvecklare SHH Bostad.

Fakta

Norra Borstahusen är en ny stadsdel belägen i nordvästra Landskrona med ett attraktivt läge nära kusten, på gångavstånd till strand, småbåtshamn, skolor och annan service. SHH:s två projekt i Borstahusen utgör 25 respektive 28 bostadsrättsradhus i två eller tre våningar.

Fredrik Alvarsson, vd SHH Bostad AB (publ), e-post: fa@shhbostad.se, telefon 072 729 09 35 eller Karin Månsson, affärsutvecklare SHH Bostad AB (publ), e-post: km@shhbostad.se, telefon 070 303 37 11.

SHH utvecklar både prisvärda och funktionella bostäder såväl som samhällsfastigheter i Sveriges växande städer. Verksamheten omfattar hela kedjan från köp av mark för bostäder och samhällsfastigheter till försäljning av bostadsrätter samt långsiktig förvaltning av hyresrätter och samhällsfastigheter såsom vård- och omsorgsboende samt skolor. SHH har sedan start 2010 färdigställt 36 fastighetsprojekt om ca 145 000 kvm ljus BTA inkluderande ca 1 700 boenden över hela Sverige. Den totala projektportföljen om 42 fastighetsprojekt uppgick per den 31 december 2020 till ca 220 000 kvm ljus BTA inkluderande 2 922 boenden varav 766 i produktion och 2 156 boendebyggrätter. Mer information finns på www.shhbostad.se.